Sunday, May 13, 2012

welcome to the world!


assalamualaikum
sunyi sepi je blog ni kan (bunyi cengkerik)....lama blog ni tak berupdate. ini disebabkan tuan punya blog sedang berpantang. sekarang ni baru terasa nak mengupdate blog dengan berita terkini..cewahh.

18 haribulan April 2012...pukul 8.59 pagi, lahirlah seorang putera bernama Muhammad Harish bin Mohd Hazam ke dunia ini. selepas mummy nya berjuang selama lebih kurang 3 jam dalam labour room tu. pheww.

kisahnya begini...

malam 17.04.2012..
sedang menyiapkan assignment yang hampir nak siap tu..perut rasa sakit-sakit. rasa sakit perut yang kerap. ini tak boleh dibiarkan.nurse kate kalau dah rasa sakit perut tu, kena terus g hospital. malam tu saya plak asik kencing je. da rasa takut ni, nak bersalin kah aku? (cakap dalam ati)...erm p masuk bilik kejutkan husband, nangis2 cakap nak g hospital.sebelum tu tanya mak dah berpuluh kali nak g hospital ke tak. mak suruh pergi je. saya nangis bukan apa, rasa sakit n takut tu yang nangis tu.. then terus kami g hospital, beg baju saya n bb memang da stanby dlm kereta.

18.04.2012 @ 12am mcm tu
nampak gayanya tidur hospital la saya malam ni. en husben kena balik uma la...so sad..tak dapat tdo ngan die :P malam tu nurse check saya..jalan baru buka 1cm..so die suh saya salin baju and p tido dalam bilik.erm bile tukar pakaian tu, mmg darah dah keluar sikit. dalam aty rasa, wahh aku dah nak bersalin ni..cuaknye.. tapi dari pagi tu..12am sampai la ke subuh..memang tak boleh tido..sakit perut yang amat sangat..bb mengeras je setiap beberapa minit. menangis and meraung dalam bilik tu dah macam ape..takde sape yang dengar..nurse pon tak boleh buat apa.rasa macam dah nak terberanak dah...huhu

pagi dalam pukul 6 kot...saya dikejutkan...nurse suh masuk satu bilik ni die nak check jalan..dah buka 4cm..die suh saya p mandi dulu and then masuk labour room. masuk labour room dalam pukul 7 macam tu..sempatlah saya texted husband cakap saya dah nak bersalin..

dalam labour room tu...Ya Allah tuhan saja yang tahu macam ne sakitnya nak bersalin tu.sampaikan masa awal baby belum keluar tu saya ada perasaan tanak mengandung lagi.tapi bile je baby dah keluar, rasa lega yang amat..then saya berubah fikiran 'akan difikir-fikirkan utk anak yang seterusnya'..hehe en husben masuk labor room lambat, die dapat tengok masa baby tu betul2 nak keluar..tak tengok dari awal.sebabnya pagi tu die pegi kerja. tak sangka saya akan bersalin secepat tu.

inilah die pic hero mummy and daddy..sayang sangat kat adik. :)

 
 


memang tak dapat nak lupakan saat-saat yang mendebarkan tu.tapi alhamdulilah saya dapat lalui semua tu.sekarang ni tanggungjawab saya dan en suami plak nak membentuk anak ini menjadi anak yang soleh. semoga adik jadi anak yang baik.amin

ps: 2 hari selepas bersalin di hospital baru bole balik..tapi kisah kami tak terhenti di situ saja.erm tunggu kisah kami seterusnya... :)

6 comments:

  1. Alhamdulillah
    mst best kn pengalaman bersalin
    hehe teruja kte..
    kte lak yg x sbr nk merasa semua tu
    tahniah k ziha dh jd mummy...kejap je kn dh smpai fasa tu..pasni kejap je baby dh besar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. erm tula..sekejap je nt da nk bb kedua..hihi
      thanks tqah..
      semoga tqah pon nt cepat2 mcm kite.. :)

      Delete
  2. tahniah kak ziha.. lama x buka blog ni.. tup2 akak da bersalin.. TAHNIAH!!!! selamat berpantang

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks azah..hehe tula baru je blogging ni,tu pon lum abes pantang lagi.hihi

      Delete
  3. tahniah ziha..baby comel kn..hehe..bleh la bby kte kawan nant..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq Teha..erm bb mmg comel..boleh je.hihi sekarang da jadi ibu..bole kite share2 psl bb nt. :)

      Delete