Monday, July 29, 2013

kisah suka ----> duka

assalamualaikum...

mula ingin ku bercerita kisah suka yang bertukar duka..masih ku ingin berkongsi di sini supaya ia menjadi kenangan..kenangan terindah.rasa saya nak tanggalkan sticker 'My Lil Caliph' di sidebar ni..sayang.

sekarang saya sudah mula menerima keadaan yang berlaku. insyaAllah ada hikmahnya. saya yakin.


*******************************************

 saya tak ingat tarikhnya..tapi apa yang saya ingat saya dah lambat datang period..selalu 26 hb mesti da period, tp bulan 6 yang lepas tak datang2.so saya biarkan lah, seminggu berlalu..tak period2 jugak..then apa lagi lah..saya pun buatlah upt.upt saya buat subuh2. ermm hasilnya...positive..hati mana yang tak rasa gembira kan, bila tahu diri pregnant lagi.Azid nak dapat adik!! he..



Pregnant test strip yang pertama saya beli di watson, memang nampak jelas double line di situ.dulu time Azid, line tak berapa terang. tapi kali ni sangat jelas...so untuk lebih meyakinkan lagi, saya buat lagi upt, kali ni beli pt strip kat guardian plak. and upt saya buat waktu petang, and hasilnya masih positif..sangat terang line nya..
 

hasil daripada 2 upt di atas, sangat mengujakan..hari2 bangun tidur saya dapat rasakan satu perasaan yg sangat indah, bermakna...sukar dibayangkan.ermm.

bila dah buat upt tu..saya masih berkira-kira lagi utk buat buku di klinik kesihatan. sebab saya kira masih baru lagi..tunggulah lama sikit. TAPI... suatu hari tu, sy terbaca status rakan fb yg seorang doc, mengigatkan kepada ibu2 yg mengandung supaya buat booking cepat2.sebab da ada kes ibu yg mngndung ni mninggal dunia.panjang status dia..tp apa yg sy fhm, dr status dia tulah yg menyebabkan saya buat buku cecepat.


alhamdulilah, rumah dan klinik desa n klinik kesihatan tak jauh pun. jadi senang saya nak berurusan waktu mengandung. sebab apa yang saya tahu, setiap kawasan mesti ada Klinik Desa. and saya tertanya2 jugak, kalau kat bandar dipanggil klinik desa gak ker?? hihi.. jururawat di KD pon, memang sangat prihatin, memang mereka pon tinggal di kampung ni. dari Azid baby sampai sekarang mmg sentiasa ada appoinment. bukan apa, jika nak dibandingkan ada juga parent yg tak bawa anak2 dia utk appoinment ke klinik sbb alasan yg mcm2 lah..maybe mgkin tak de masa or klinik jauh dr rumah..

dan sewaktu saya mengandung utk kali kedua ni, segala masalah mmg nurse dia prihatin sangat. ada masalah dia akan msg n call, and arrange kan semua. mungkin sebab nurse ni sedara saya..no wonder la kan? hehe

ps: kalau ikut kan buku ni..dijangka 22 hb Mac 2014 baby kedua saya lahir. :)

to be continued........

1 comment:

  1. saya lewat 4 hari, cuba buat upt test guardian...ada lain pucat. masih tak yakin lagi...nak tunggu minggu depan nak test lagi. terima kasih sharing :)

    ReplyDelete