Monday, July 29, 2013

kisah duka bermula..

memang kehamilan kali ni, saya ada morning sickness..tapi tak lah teruk. saya mula sedar sejak jerebu yang lalu, saya berasa mual dan pening. tapi saya ingatkan ini akibat jerebu...hehe rupa-rupanya akibat yang lain... :)

usia kandungan saya masa saya buat buku pada 11 Julai 13  ialah 6 minggu..bagi saya memang awal lah buat buku ni, sebab masa Azid dulu, 19 minggu baru buat buku...erkk, lambatlah plak, dah masuk trimester kedua dah...time tu, saya tengah praktikum kpli, mmg tak de ms nk g klinik, and mengandung pun senyap2...tak ramai yg tahu....he

kisah duka bermula apabila...

+16.07.13+

keluar darah brownish. memang terkejut. saya kan mengandung, takkanlah keluar darah?? memang cuak. mula teringat..mmg pernah dengar wanita yg hamil pon boleh berlaku pendarahan.

saya memang risau...bila risau saya pun mula lah cari maklumat tentang pendarahan sewaktu awal kehamilan..memang banyak info yang saya tahu, banyak juga kisah suka dan duka yang saya baca. bila baca kisah ibu2 hamil yang bleeding selamat, sangatlah melegakan saya. saya harap..saya pun akan selamat lahirkan anak macam mereka..tapi banyak juga yang kongsi pengalaman mereka yang kebanyakan mereka alami keguguran...risau nyaa..

TAPI...waktu ini, saya berharap pendarahan saya cuma berlaku 3 hari je..sebab ia normal..kerana spotting or pendarahan ringan ni tak berbahaya.

to be continued...

No comments:

Post a Comment