Thursday, November 3, 2011

trimester pertama

masa awal mengandung ni saya ada juga mengalami loya-loya.cuma tak teruk lah..demam beberapa hari tak kebah-kebah. alhamdulilah ada en.suami masa tu, memang dia jaga saya, dan thanks to family mertua saya yang buatkan saya bubur lobak masin. :)

selera makan memang berkurang 3 bulan pertama ni. makan pon nak yang masam-masam je..so time ni green apple and asam jeruk peneman saya.pernah mengidam nak makan laksa penang and my mom lah yang buatkn..best betul bila jadi ibu mengandung ni kan? apa yang diidamkan mesti dapat.hehe

but another problem yang masih ade until now is masalah kulit kering..sebelum-sebelum ni kulit saya oke je tak de masalah...then masa mengandung ni kulit jadi sensitip benor. kering mengelupas di bahagian hidung, pipi, dan dagu...sangatlah tak tahu kenapa mula-mula. i thought sebab bertukar produk pembersih muka. but rupa-rupanya tidak after i consult dengan nurse yang merawat saya. dia kata memang ibu mengandung ada masalah dengan kulit.but after bersalin ok dah..hopefully begitu lah hendaknya.

so apa yang saya buat sekarang ialah, banyakkan minum air masak, stop dulu pakai produk pembersih muka tu. now saya cuma pakai rosken bio serum je for dehydrated skin...hopefully semuanya akan pulih seperti sediakala.amin

No comments:

Post a Comment