Thursday, December 1, 2011

mengidam

mengidam. perkataan ni memang sinonim dengan wanita hamil kan? termasuklah saya. mengidam ni kira macam keinginan nak makan sesuatu.yeke?hehe suka-suki je saya buat definition sendiri. biasanyalah kan, wanita mengandung teringin nak makan macam-macam.Contoh macam saya, baru semalam buat entri pasal mengidam nak makan nasi ambeng.hehe

well, kalau mengidam nak makan benda yang senang nak dicari takpe. sian lah plak kat encik suami nak carikan makanan yang susah nak dapat or jauh dari tempat kita tinggal..erm, so far mengidam saya masih boleh dikawal lagi..ada makanan tu adalah, tak de pon takpe..keinginan tu masih boleh dikawal.

cerita pasal mengidam ni kan, saya ada cerita agak pelik..ehehe..ceritanya macam ni, kalau setiap kali ada ahli keluarga saya yang mengandung, mesti nenek saya yang mengidam nak makan itu ini. plus, dia yang akan demam teruk.huhu..bila nenek dah rasa tak sedap badan n nak makan itu ini, mula lah dia akan tepon anak-anak dia, and tanya cucu-cucu dia, mengandung ke? haha pelik nenek ku sorang ni.

baru-baru ni memang nenek demam teruk, seminggu tak baik-baik...rupa-rupa yang mengandung sekali ramai. menantu nenek, my sis 2 orang, and saya.bukan baru-baru ni je, sebelum ni pun masa my sis bersalin anak first dia, nenek mengidam nak makan roti canai la, KFC la, coklat la...macama2. wahh mengalahkan yang mengandung kan? haa, pelik gaklah. selalu dengar suami je kan mengidam or muntah-muntah?tapi ni nenek lak.

p/s: teringin nk tidur bawah ketiak suami kira mengidam tak? hehe

No comments:

Post a Comment