Thursday, December 29, 2011

minum air banyak-banyak

sekarang ni dah banyak pulak minum air masak. itulah yang kita mahukan! yeaahh! selama ni saya minum air masak kalau makan dengan nasi je..then tak minum-minum dah..too little. so now i have to drink water a lot..to make sure the bloody incident in the 'bilik termenung' won't happen again.haha

mengandung ni kan, kena banyaak minum air. 1.5 liter air kena consume every day..suka tak suka kena minum gak.so sekarang ni bila dah selalu minum air rasa best lah plak..macam badan ni sihat lak..cehh.dah kurang minum air yang manis-manis.teh dan kopi saya dah jarang dah minum..actually saya tak suka minum kopi pon. tapi kalau yang bersusu tu i like! macam teh susu, sometimes milo susu.. cume sekarang ni saya kena minum susu anmum lah..hihi

next time check up di Klinik Kesihatan kena minum air gula lagi..sebab nak detect ada kencing manis ke tak.biasa la bila usia kandungan dah lebih 5 bulan baru tiba penyakit2 macam ni..dengar2 daripada pengalaman orang lain ni, penyakit macam kencing manis and darah tinggi boleh dapat time mengandung..but after mengandung tak dah..harap-harap saya dijauhkan daripada penyakit-penyakit tu.

ps: habit en suami sekarang suka dengarkan telinga die kat perut bual ngan baby..dan dia akan tanya baby ada gerak tak hari ni..every day dia akan tnye baby de gerak tak..since the bloody incident.. :P


No comments:

Post a Comment