Monday, October 31, 2011

+ 29.10.2011 +

Erm pada tarikh ni saya kena pergi KD lagi sekali sebab nak check darah sekali lagi.sebenarnya semalam saya dah amek darah nak check tahap gula dalam darah…tapi sebabnya bacaan gula dlm darah saya 8.4 mmol, tu yang kena buat lagi sekali.sebab yang normal bawah 7.9 mmol..so dia suspect saya ada kencing manis.

Oleh itu, untuk memastikan saya tak de kencing manis, kena buat lagi test hari ni…so malam sebelum saya kena check darah tu, saya kena puasa dari pukul 10 pm sampai 8 am…tak boleh makan apa-apa kecuali nasi…yang ni memang takde hal, saya memang tak makan malam, bukan jaga badan ke apa tapi sebab makan malam2 dah tak lalu..

Alhamdulilah la bila check lagi sekali bacaan gula dalam darah saya 4.5 mmol…fuhh legaaa..Kak Ani kata dia risau gak, if bacaan naik lagi hari ni nanti masa minum air gula lagi lah naik…kad saya yang sticker putih jadi sticker kuning…sticker putih normal lah, boleh check kat KD lg..bila dah kad kuning ada problem.

No comments:

Post a Comment